Curs 1
- Prezentarea disciplinei:
- Grafică pe calculator - specializarea Informatică (disciplină opţională): 2+0+1+1, C, 12 săptămâni
- Elemente de grafică pe calculator - specializarea Ingineria informaţiei (disciplină obligatorie): 2+0+2+1, C, 14 săptămâni
Obiective:
- Crearea de proceduri pentru funcţiile de bază din grafica pe calculator
- Conceperea unor structuri de date pentru gestiunea obiectelor grafice 3D
- Utilizarea unei biblioteci grafice 3D īntr-un limbaj de programare
Limbajul folosit pentru exemple: Java.
Cerinţe pentru a putea urma disciplina: limbajul Java, geometrie analitică.
- Cerinţele pentru nota finală:
- activitatea din timpul laboratorului (prezenţa, rezolvarea temelor şi predarea la timp a temelor): 50%
- rezultatul de la o lucrare scrisă din ultima săptămānă de activitate didactică: 50%
- Hardware pentru grafică
- Extragerea desenelor pe ecran
- Win32API: colecţie (foarte mare) de constante, tipuri de date, funcţii, proceduri, grupate īn diverse fişiere DLL
(GDI32.DLL, WINMM.DLL, etc.) (informaţii detailate se afla īn MSDN).
- Obiecte specifice limbajelor de programare
- Biblioteci grafice
- Crearea interfeţelor īn Java şi tratarea evenimentelor
- Realizarea desenelor 2D īn Java
Referinte: