Font

Un obiect de tip Font încapsulează informaţii despre parametrii unui font. Un constructor al clasei este:
Font(String name, int style, int size)
Stilul unui font este specificat prin intermediul constantelor, ca de exemplu:
Font.PLAIN		- normal
Font.BOLD		- îngrosat
Font.ITALIC		- înclinat
Exemple:
new Font("Arial", Font.BOLD, 12);
new Font("Times New Roman", Font.ITALIC, 12);

Culoare

Orice culoare se obţine din combinaţia culorilor de bază: rosu (Red), verde (Green) şi albastru (Blue), la care se poate adăuga un grad de transparenţă (componenta Alpha). Fiecare din aceşti parametri poate lua valori: O culoare este o instanţă a uneia din clasele Color sau SystemColor. Crearea unei culori se poate face:

Imagine

Pentru crearea unui obiect de tip Image se poate folosi o imagine memorată într-un fişier. Pentru crearea unui astfel de obiect se poate folosi metoda:
public Image getImage(URL url)
public Image getImage(String fisier)
Această metodă se află în clasa Toolkit. Pentru a crea o instaţă a acestei clase şi a folosi acest obiect se poate proceda astfel:
Toolkit toolkit = Toolkit.getDefaultToolkit();
Image image1 = toolkit.getImage("imageFile.gif");
Image image2 = toolkit.getImage(new URL("http://www.ubbcluj.ro/sigla.gif"));
Folosirea metodei getImage nu implică şi verificarea dacă fişierul precizat prin nume sau prin obiectl URL există efectiv. Această verificare se face la folosirea imaginii (de ex. la afişare).

Grafică 2D în Java

Desenarea în Java se poate face: Fiecare dintre destinaţiile de desenare are anumite particularităţi deci metodele de desenare trebuie să ţină seama de ele. Pentru ca acestea să nu fie precizate la fiecare desenare, deci destianţia desenării să fie transparentă utilizatorului, se foloseşte un context de desenare. In funcţie de acest context se folosesc diverse implemetări a funcţiilor de desenare.
Inainte de a apela o funcţie de desenare trebuie să se obţină un context de desenare pentru destinaţia dorită. Acest context, un obiect de tip Graphics, se poate obţine: Metoda repaint() pentru o componentă apelează metoda paint() şi îi furnizează acesteia contextul grafic pentru componenta curentă.
Clasa Graphics2D extinde clasa Graphics prin faciltăţi suplimentare.
Pentru desenarea la o destinaţie (într-un context grafic) se folsesc anumite valori curente, dintre care amintim: Dintre metodele clasei Graphics amintim: Programmer's Guide to the JavaTM 2D API