Grafică pe calculator (MLR5060)
[3D] Computer Graphics
21 Ianuarie 2020
* Notele vor fi introduse pe Academic Info. Studenţii sunt rugaţi să
verifice nota
pe Academic In.o.
Pentru eventualele nelamuriri,
observatii, greseli, lipsuri, … contestatii la scris, va rog sa
trimiteti un mail pe adresa la care a fost trimis referatul.
Cs.Per.2018.2019@Gmail.Com
Rezolvarea contestatilor se va efectua la restante (Vineri, 21 februarie⋅ 2020 à 1100 - 1400).
Restanţe 21-Feb-2020
Zi |
Ora |
Sala |
Disc. |
Gr. |
Obs. |
|
Vineri |
21 Febr. 2020 |
1100 -
1400 |
Cxxx |
Gr. Calc. |
All |
S, L, R, P |
|
||
|
Anul universitar 2019-2020 ~ Semestrul I ~
Forma de învățământ zi
Codul:
MLR5060 Numărul de
credite:__6__ Colocviu
Cursuri
Nr. |
Data |
Conţinut |
Obs., Ex., Lab. |
1 |
3-Oct-19 |
||
2 |
10-Oct-19 |
Transf. 3D, Curbe, Supraf., Corpuri |
|
3 |
17-Oct-19 |
||
4 |
24-Oct-19 |
1) Eliminarea
Suprafeţelor Acopoperite |
|
5 |
31-Oct-19 |
2) Texturi |
|
6 |
7-Nov-19 |
3) Lumină şi umbră, 4)
Stereografie |
|
7 |
14-Nov-19 |
RGB, CIE Lab, Luv, HSL, HSV, … |
|
8 |
21-Nov-19 |
OpenGl - Noţiuni introductive |
|
Realizarea unor aplicaţii simple |
|||
10 |
Programare OpenGl [–1 (Part
a)] |
||
11 |
Programare OpenGl –2 (Part
b) |
||
12 |
19- Dec-19 |
Programare OpenGl –3 (Part
c) |
Predări Referate - Proiecte |
13 |
9-Jan-20 |
Programare OpenGl –4 (Part
d) , Tematică |
Finalizare
Predări Referate - Proiecte |
14 |
16-Jan-20 |
Lucrare Scrisă |
Finalizare Colocviu ( Scris,L,R,P ) |
Rest. |
21-Feb-20 |
Restanţe 1100 - 1400 ~ Cxxx ? |
S, L, R, P |
Colocviu ~ Scris C335 16-Jan-20 |
|||||||
14 - 15 |
232….. |
7 |
15 - 16 |
231 |
6 |
10 |
|
233…. |
10 |
237 |
4 |
||||
234… |
11 |
321 |
4 |
8 |
|||
235.. |
4 |
322 |
3 |
||||
236.. |
12 |
323 |
1 |
||||
44 |
331 |
7 |
17 |
||||
332 |
7 |
||||||
333 |
3 |
||||||
821 |
1 |
2 |
|||||
831 |
1 |
||||||
931 |
1 |
7 |
|||||
932 |
1 |
||||||
933 |
1 |
||||||
934 |
1 |
||||||
935 |
1 |
||||||
936 |
1 |
||||||
938 |
1 |
||||||
44 |
44 |
Tematica Proba
scrisă – (Obligatorie!) Grafică
pe Calculator ( 50 min.) 2020
1p - oficiu
Partea I - 4p (Sub.
1, 2, 3, sau 4)
Sub. 1 – C. 1 ~ Realizarea și Interpretarea elementelor ȋn Grafica 2D ~ El.
Grafică 2D
·
Fereastra Fizica (Viewport), Fereastra Reala (Window),
·
Reprezentarea:
formule de transformare Window
à Viewport
[ u(x); v(y) ]
·
Interpretarea datelor: Viewport à Window
[ x=u-1(u); y=v-1(v)
]
Sub. 2 – C. 2 ~ Reprezentarea obiectelor 3D (Curbe, suprafete, sau corpuri) ~ El.
Grafică 3D
· Transformări
geometrice uzuale: Translatie, Rotatie, Scalare,
Simetrie, și Proiecție (paralelă,
conică)
Sub. 3 – C. 3 ~ Observarea
unui sistem 3D de puncte
·
Operaţii de Vizualizare (Aducerea
observatorului pe axa Oz & verticalitatea)
·
Decuparea
Vol. Viz.
Sub. 4 – C. 3 ~
Modelarea corpurilor [ a)
- g) ]
Partea II - 5p (Sub.
5, 6, sau 7) << Cresterea realismului imaginilor >>
Sub. 5 – C. 4 ~ Eliminarea suprafețelor acoperite
·
Prezentare generală a celor 4 Metode şi Met. OCTREE), sau
·
Prezentare ȋn
detaliu (met. și alg.) a unei singure metode (la alegerea ... ) !
Sub. 6 – C. 5 ~ Texturi
(Gen.)
· Constante,
variabile, sau
neregulate. (la alegerea ... ) !
Sub. 7 – C. 6 ~ Lumină și Umbră
· Elemente, Clasificari
ale surselor, Caracteristicile suprafetelor,
· Legea lui
Lambert: formule,
· Cazurile de
vizibilitate.
Partea III – +2p (+1p + +1p) Facultativ!
Sub. 8 – C. 6 ~ Stereografie +1p
·
Anaglife și Stereograme.
Sub. 9 – C. 7 ~ OpenGL +1p
·
Prezentare
generală (etape, noțiuni de
bază, elemente,
principii, ... ),
·
Notiuni
introductive (coordonate,
transformări, texturi, primitive, ... ) .
Realizarea
unui referat şi a unui proiect pe o temă din domeniul acestei
discipline |
|||
* Nota finală va fi calculată în
funcţie de cele patru note, cu ponderile de mai sus, |
O r a r Sem.
I 2018 - 2019
Zi |
Ora |
Gr. |
Sala |
Disc. |
Tip |
Obs. |
Joi |
10-12 |
MI3 / ~ . |
L343 |
GrC |
L |
S1 … |
12-14 |
IE3/231,3,5,7 |
L336 |
L |
|
||
14-16 |
Ir, Ie, Mi |
C335 |
C |
|
||
16-19 |
~ /232,
4, 6 |
L306 |
L |
... S2 |
||
Ica, Is / ~ . |
L321 |
Dss |
S |
S1 … |
||
18-20 |
Ica,
Is |
C335 |
C |
|
3.
Timpul total estimat (ore pe semestru al
activităţilor didactice)
Documentare suplimentară în
bibliotecă, pe platformele electronice de specialitate şi pe teren |
|||||||
Pregătire seminarii/laboratoare, teme,
referate, portofolii şi eseuri |
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
4.
Precondiţii (acolo unde este cazul)
5.
Condiţii (acolo unde este cazul)
6.
Competenţele specifice acumulate
7.
Obiectivele disciplinei (reieşind din
grila competenţelor acumulate)
· Cunoaşterea
elementelor necesare reprezentărilor grafice; · Înţelegerea
metodelor de creştere a realismului imaginilor. |
|
· Formarea
deprinderilor de realizare a aplicaţiilor grafice; |
9.
Coroborarea conţinuturilor disciplinei cu aşteptările
reprezentanţilor comunităţii epistemice,
asociaţiilor
profesionale şi angajatori reprezentativi din domeniul aferent programului
· Acest curs
asigură cunoştinţele de bază pe care orice programator
trebuie sa la aibă; |
Realizarea
unui referat şi a unui proiect pe o temă din domeniul acestei
discipline |
|||
Data completării Semnătura titularului de curs Semnătura titularului de
seminar
1 Octombrie, 2016 Lect. Dr. PREJMEREAN Vasile Lect. Dr. PREJMEREAN Vasile
Data avizării
în departament Semnătura directorului de
departament
...........................................
..........…....................................
Materiale
ajutătoare ~ OpenGl ~