Plan Strategic al Facultăţii de Matematică şi Informatică 2012-2015
Capitolul I. EDUCAŢIE
Obiective şi direcţii strategice:
- Ajustarea permanentă a programelor educaţionale la standarde europene şi la cerinţele pieţei muncii (se evaluează permanent şi se realizează modernizarea şi actualizarea conţinutului cursurilor; există o legătura permanentă cu cerinţele pieţei muncii în special pe domeniul, în continuă mişcare, al informaticii; piaţa muncii în domeniul matematicii se schimba prin creşterea rolului matematicii aplicate).
- Creşterea numărului de studenţi români foarte buni printr-o selecţie mai riguroasă (pe bază de concurs de admitere) a candidaţilor de la nivelul licenţă şi o popularizare mai eficientă a programelor de înalt nivel pe care facultatea le gestionează.
- Creşterea numărului de studenţi români de la specializările de Master prin sporirea atractivităţii acestora.
- Creşterea numărului de studenţi-doctoranzi români pe cele două domenii Matematică şi Informatică, pe care facultatea le coordonează, prin atragerea celor mai buni absolvenţi de Master.
- Creşterea numărului de doctorate în co-tutelă cu parteneri puternici din Europa, America de Nord şi Asia.
- Realizarea dublelor specializări Matematică-Informatică şi Matematică-Fizică, pe o structura de 240 credite.
- Creşterea numărului de studenţi străini la toate componentele învăţământului universitar (licenţă, master, Şcoala doctorală) (funcţionează cu rezultate bune specializarea Informatică-Engleză (nivel Licenţă); funcţionează cu rezultate bune 5 specializări de Masterat în Informatică în limba engleză; e nevoie să avem şi programe de Matematică în limba engleză).
- Înfiinţarea unui masterat în cooperare cu Universitatea Limoges pe Matematică Aplicată şi dezvoltarea joint-degree-urilor la toate nivelele.
- Creşterea numărului de cursuri masterale în limbi de circulaţie internaţională atât la Matematică cât şi la Informatică (revenirea la cel puţin o specialitate de master pe domeniul Matematica, in limba engleză; creşterea numărului de Masterate pe Domeniul Informatica in limba engleza)
- Modernizarea metodelor de predare la cursuri şi seminarii, perfecţionarea formelor de evaluare, formarea continuă şi îmbunătăţirea prestaţiei personalului didactic (există seminarii şi laboratoare interactive şi bazate pe metode computaţionale şi experimentale; există expuneri la curs cu ajutorul video-proiectoare, retro-proiectoare, etc.; unele evaluare continuă la seminarii şi laboratoare; se utilizează metoda proiectelor de cercetare).
- Perfecţionare studiilor postuniversitare şi atragerea unui număr mai mare de studenţi.
- Dezvoltarea unor programe de Life Long Learning şi de învăţământ la distanţă (Pregătirea si lansarea unor programe de LLL şi a unor specializări masterale de tip ID.
- Generalizarea evaluării cursurilor de către studenţi (ȋn mod relevant din punct de vedere statistic) şi utilizarea acestui indicator ȋn îmbunătăţirea activităţii didactice.
Capitolul II. CERCETARE ŞTIINŢIFICǍ
Obiective şi direcţii strategice:
- Consolidarea şi dezvoltarea activităţilor grupurilor de cercetare din facultate şi focalizarea sprijinului logistic şi financiar pe cercetarea de excelenţă.
- Consolidarea activităţii Institutului de Informatică.
- Creşterea semnificativă a numărului de publicaţii în reviste şi edituri de prestigiu din ţară şi străinătate.
- Creşterea prestigiului ştiinţific al revistelor Studia Mathematica, Studia Informatica. Mathematica, Fixed Point Theory, prin accederea in baze de date ISI Thomson Reuters (revista Fixed Point Theory a devenit, începând cu 2007 revistă indexată ISI Thomson Reuters, cu un factor de impact (2011) de 0,970)
- Creşterea surselor alternative de finanţare prin obţinerea de granturi naţionale şi în special internaţionale (Programul FP7 al UE, colaborări bilaterale cu universităţi şi institute de cercetare din ţară şi străinătate).
- Organizarea în continuare a unor manifestări ştiinţifice naţionale şi internaţionale deja tradiţionale în facultate sau a altora noi, pe domenii încă neexplorate.
- Creşterea schimburilor ştiinţifice internaţionale şi atragerea la facultate a colaborărilor cu personalităţi ştiinţifice importante din domeniul Matematică şi Informatică.
- Creşterea impactului activităţilor de cercetare asupra activităţii didactice şi asupra societăţii, sporirea caracterului inter şi trans-disciplinar.
- Impulsionarea cercetării ştiinţifice studenţeşti (există rezultate foarte bune la sesiuni de comunicări şi concursuri ştiinţifice naţionale şi internaţionale).
- Dezvoltarea infrastructurii de cercetare prin crearea unui centru de High Performance Computing.
Capitolul III. RELAŢIILE CU SOCIETATEA ŞI IMPLICAREA IN COMUNITATE
Obiective şi direcţii strategice:
- Consolidarea imaginii Facultăţii de Matematică şi Informatică.
- Intensificarea cooperărilor internaţionale. (Promovare mai agresivă a imaginii facultăţii în exterior prin realizarea unor broşuri şi postere de prezentare actuale).
- Realizarea în procent cât mai mare a mobilităţilor studenţeşti şi a cadrelor didactice din programul Erasmus şi programul CEEPUS.
- Consolidarea activităţii Institutului de Informatică prin continua colaborare cu firmele de profil şi alţi parteneri.
- Modernizarea echipamentelor de comunicare şi informare din facultate.
- Îmbunătăţirea activităţilor din Biblioteca de Matematică şi Informatică, (prin dotarea Bibliotecii de Matematică şi Informatică cu cărţi noi şi abonarea unor reviste de specialitate; trecerea la sistemul raftului liber).
Capitolul IV. MANAGEMENT ŞI SERVICII SUPORT
Obiective şi direcţii strategice:
- Implementarea sistemului de evaluare academică şi a managementului strategic.
- Realizarea demersurilor iniţiale în vederea realizării unei noi clădiri a Facultăţii de Matematică şi Informatică.
- Politici financiare riguroase la nivelul facultăţii şi a departamentelor, bazate pe criterii de eficienţă şi performanţă.
- Aducerea la facultate pe poziţii pe perioadă determinată a celor mai buni absolvenţi ai Şcolii Doctorale şi care au dovedit realizări certe in cercetarea ştiinţifică.
- Selectarea pe criterii de competenţa a cadrelor didactice şi a profesorilor asociaţi. Creşterea numărului de “visiting professor”.
- Evaluarea periodică a activităţii cadrele didactice titulare din facultate sub aspect didactic, ştiinţific şi al serviciilor către comunitatea academică.
Decan,
Prof. dr. Adrian Petruşel
ANEXA
Indicatori de performanţă
Educaţie
Obiective | Indicatori |
---|---|
Ajustarea permanentă a programelor educaţionale la standarde europene şi la cerinţele pieţei muncii |
|
Creşterea numărului de studenţi |
|
Realizarea unor duble specializări |
|
Noi programe academice de masterat |
|
Perfecţionarea studiilor post-universitare şi dezvoltarea unor programe de Life Long Learning |
|
Generalizarea evaluării cursurilor de către studenţi |
|
Cercetarea ştiinţifică
Consolidarea şi dezvoltarea activităţilor grupurilor de cercetare din facultate |
|
Creşterea semnificativă a numărului de publicaţii în reviste şi edituri de prestigiu din ţară şi străinătate. |
|
Creşterea prestigiului ştiinţific al revistelor Studia Mathematica, Studia Informatica. Mathematica, Fixed Point Theory |
|
Organizarea unor manifestări ştiinţifice naţionale şi internaţionale şi creşterea schimburilor ştiinţifice internaţionale |
|
Creşterea impactului activităţilor de cercetare asupra activităţii didactice şi impulsionarea cercetării ştiinţifice studenţeşti |
|
Dezvoltarea infrastructurii de cercetare |
|
Relaţiile cu societatea şi implicarea în comunitate
Intensificarea cooperărilor internaţionale |
|
Consolidarea activităţii Institutului de Informatică |
|
Dezvoltarea relaţiilor profesionale cu firmele de profil IT şi de Matematică Aplicată |
|
Dezvoltarea unor programe de cercetare inter şi trans-disciplinară |
|
Îmbunătăţirea serviciilor Bibliotecii facultăţii |
|
Management şi servicii suport
Implementarea sistemului de evaluare academică şi a managementului strategic (evaluarea multi-anuală şi evaluări periodice (anuale) a cadrelor didactice titulare |
|
Realizării unei noi clădiri a Facultăţii de Matematică şi Informatică |
|
Îmbunătăţirea politicii de resurse umane de la nivelul facultăţii |
|
Creşterea numărului de profesori asociaţi şi a visiting-profesorilor de mare anvergură ştiinţifică |
|