MID0036 | Interacţiunea om-calculator |
Titularii de disciplina |
Lect. GURAN Adriana Mihaela, adrianacs.ubbcluj.ro |
Obiective |
La sfarsitul acestui curs studentii trebuie:
* sa fie constienti de importanta utilizatorilor in procesul de proiectare * sa aplice tehnicide modelare a interactiuni * sa realizeze sisteme complexe destinate groupware-ului * sa foloseasca limbaje abstracte de descriere a interfetelor om-calculator * sa dezvolte interfete plastice * sa insuseasca notiuni elementare legate de aspectele psihologice ale interactiunii om-calculator * sa constientizeze importanta utilizatorilor in procesul de proiectare a sistemelor * sa insuseasca notiuni de baza relative analizei sarcinilor * sa deprinda aspecte legate de proiectarea centratata pe utilizator * sa deprinda notiuni relative utilizabilitatii sistemelor interactive * sa cunoasca metode de evaluare a utilizabilitatii si aspecte de automatizare a acestui proces * sa aiba acces la sabloanele de proiectare a interfetelor utilizator/ a interactiunii om calculator * |
Continutul |
Introducere
-Canale de intrare/iesire -Dispozitive de afisare -Dispozitive pentru realitattea virtuala si interactiune 3D Interactiunea om-calculator - Modele ale interactiunii - Stiluri de interactiune - Interfete WIMP - Paradigme ale interactiunii - Proiectarea de experiente Proiectarea interactiunii - Procesul de proiectare a interactiunii - Utilizatorul - centrul procesului de proiectare - Scenarii - Proiectarea navigarii - Prototipizarea - Instrumente pentru dezvoltarea de interfete Utilizabilitatea - Ce este utilizabilitatea? - Metode de evaluare a utilizabilitatii - Metrici ale utilizabilitatii - Evaluarea automata a utilizabilitatii - Chestionare de utilizabilitate Reguli de proiectare a interactiunii - Principii de utilizabilitate - Standarde - Reguli - Euristici - Sabloane de proiectare a interactiunii/interfetelor Tehnici de evaluare - Ce este evaluarea? - Scopurile evaluarii - Metode de evaluare - Alegerea unei metode de evaluare Modele ale interactiunii - Modele cognitive - Modele lingvistice - Modele fizice Analiza sarcinilor - Ce este analiza sarcinilor? - Metode de analiza sarcinilor: HTA, GTA - Instrumente pentru analiza sarcinilor Metode de descriere a dialogului si notatii - Ce este dialogul? - Notatii diagramatice - Notatii textuale - Limbaje de descriere abstracta a interfetelor Proiectarea de sisteme pentru GROUPWARE - DUTCH Interfete inteligente - Agenti de interfata - Sisteme adaptive/adaptative |
Bibliografie |
1. Alan Dix, Janet Finlay, Gregory D Abowd, Russell Beale - Human-Computer Interaction,
Prentice Hall, third edition, 2004 2. Donald A. Norman - Emotional Design - Why we love (or hate) everiday things, basic Books, 2004 3. Martijn van Welie - Task-based User Interface Design, 2001 4. Donald A Norman - The design of everyday things, basic Books, 1988 5. Fabio Paterno - Model-based design and evaluation of interactive applications, Springer, 1999 6. Jennifer Tidwell - Designing Interfaces: Patterns for Effective Interaction Design, O@Reilly, 2005 7. Jacob Nielsen - Usabaility Engineering, Academic Press, 1993 |
Evaluare |
Nota finala va fi stabilita in baza activitatii practice de laborator si a unui examen scris. Activitatea de laborator va fi evaluata pe baza a 3 proiecte pe care studentii vor trebui sa le realizeze. Nota finala se va calcula dupa formula: (3*S+L)/4, unde S este nota la examenul scris, iar L este nota pentru activitatea practica. |
Legaturi: | Syllabus-urile tuturor disciplinelor Versiunea in limba engleza a acestei discipline Versiunea in format rtf a acestei discipline |