MIA0001 | Istoria informaticii |
Matematică - linia de studiu maghiară |
Informatică - linia de studiu maghiară Informatică - în limba engleză Informatică - linia de studiu maghiară, Miercurea Ciuc |
Matematică informatică - linia de studiu maghiară |
Titularii de disciplina |
Lect. Dr. VANCEA Alexandru Ioan, vanceacs.ubbcluj.ro Lect. Dr. IONESCU Clara, claracs.ubbcluj.ro Lect. Dr. OLAH-GAL Robert, robert.olah-galcs.ubbcluj.ro |
Obiective |
- Familiarizarea studentilor cu evolutia istorica a principalelor tipuri de sisteme de calcul si sisteme de operare existente in informatica de azi si in perspectiva.
- Insusirea evolutiei teoriei generale a stiintei calculatoarelor. - Folosirea experientei mondiale rezultate din principalele momente revolute in stiinta calculatoarelor. |
Continutul |
1. Algoritmica in antichitate si Evul Mediu; algoritmul lui Euclid.
2. Primele sisteme de calcul si primele elemente de programare: Blaise Pascal, Charles Babage si Ada Byron, precursori ai informaticii clasice. 3. Modele matematice in informatica: Masina Turing, algoritmii normali si limbajele formale. 4. Aparitia calculatorului electronic (1943-45); contributiile lui John von Neuman. 5. Programarea la nivel masina: principalele caracteristici. 6. Momente cruciale in dezvoltarea hardware-ului: canalul de intrare-iesire, tranzistorul, circuitele integrate pe scara larga (circuite VLSI), sistemele multiprocersor, sistemele in timp real, microcalculatoare si supercalculatoare. 7. Sistemele de operare, de la monitoare rezidente la sisteme de operare distribuite; de la structura interna monolitica la structurile stratificate si microkernel 8. Aparitia si importanta limbajelor de asamblare; rolul limbajelor de asamblare azi si in viitor 9. Limbajul Fortran, primul limbaj evoluat de programare; saltul facut in programare prin aparitia compilatoarelor; evolutie si tendinte in limbajele de programare. 10. Cele cinci?? generatii de calculatoare 11. Sistemele de calcul si comunicatiile; lumea Internet Aparitie, stuctura, sisteme deschise; universul Web 12. Impactul om - masina; interfetele grafice cu utilizatorul: fenomenul WINDOWS si X-WINDOW 13. Raspandirea calculatorului in toate domeniile activitatii umane 14. Evolutia metodelor de programare programarea structurata, ingineria programarii, abordarea obiectuala 15. Domeniile actuale ale informaticii |
Bibliografie |
1. Estabrook N. Teach Yourself the Internet in 24 Hours. E-book Mc Millan Computer programming: http://www.mcp.com
2. * *UNIX Unleashed. E-book Mc Millan Computer programming: http://www.mcp.com 3. History of Unix. http://perso.club-internet.fr/unix/history.html |
Evaluare |
Colocviu. |
Legaturi: | Syllabus-urile tuturor disciplinelor Versiunea in limba engleza a acestei discipline Versiunea in format rtf a acestei discipline |