MML1016 | Descoperirea cunoştinţelor în reţele de mare întindere |
Titularii de disciplina |
Lect. Dr. SACAREA Cristian, csacareamath.ubbcluj.ro |
Obiective |
• Introducerea unui spectru larg de modele pentru reprezentarea informatiei din domenii distincte: stiinta informatiei, informatica, semiotica, filosofie, psihologie cognitiva si inteligenta artificiala.
• Prezentarea unor metode formale de analiza calitativa a datelor. • Tehnici de analiza de date fundamentale, cum ar fi selectia, gruparea si scalarea proprietatilor. • Dezvoltarea abilitatilor de intelegere a problemelor ce apar in procesul de formalizare a datelor. • Utilizarea produselor software existente: CONEXP si TOSCANA. • Tehnici de structurare a reprezentarilor grafice ale informatiei. • Intelegerea structurii formale a sistemelor de clasificare. |
Continutul |
Introducere: Date, Informatie, Cunoastere
• Clasificare, categorizare, concepte • Organizarea cognitiva a informatiei • Introducere in Knowledge Management • Modelarea formala a datelor • Conceptual Knowledge Representation • Analiza Conceptuala Formala • Ierarhii conceptuale • Reguli de inferenta • CONEXP • Scalare conceptuala • Ierarhii conceptuale si TOSCANA • Conceptual Knowledge Aquisition • Aplicatii |
Bibliografie |
1. Bernhard Ganter, Rudolf Wille, Formal Concept Analysis, Springer Verlag, 2000
2. Aldo de Moord, Wilfried Lex, Bernhard Ganter, eds., Conceptual Structures for Knowledge Creation and Communication, Springer LNAI 2746, 2003. 3. Bernhard Ganter, Aldo de Moord, eds., Using Conceptual Structures, Shaker Verlag, 2003. 4. Frank Vogt, Formal Concept Analysis with C++, Springer, 1996 Rokia Missaoui, Jürg Schmid, eds., Formal Concept Analysis, Springer LNAI 3874, 2006. |
Evaluare |
Pe parcursul semestrului se realizeaza un proiect, cu pondere de 50% din nota finala. Evaluarea se finalizeaza cu un examen scris. Nota finala reprezinta media aritmetica a celor doua note (proiect si examen scris). |
Legaturi: | Syllabus-urile tuturor disciplinelor Versiunea in limba engleza a acestei discipline Versiunea in format rtf a acestei discipline |