MME1016 | Capitole speciale de didactică modernă I |
Titularii de disciplina |
Lect. ANDRAS Szilard Karoly, andraszmath.ubbcluj.ro |
Obiective |
Prezentarea modelului heuristic al lui Pólya pentru procesul de rezolvare a problemelor, identificarea starilor afective aferente (modelul Lenard) si studiul eficientei predarii gandirii euristice
|
Continutul |
I. Principiile lui Polya
II. Fazele afective ale rezolvarii de probleme (modelul Lenard) III. Rolul inductiei si analogiilor in procesul rezolvarii IV. Inductia in geometrie V. Analogii triunghi-tetraedru VI. Rolul, efectul si importanta generalizarilor in procesul gandirii euristice (versiunile colorate ale teoremelor lui Helly si Caratheodory) VII. Exemple si contraexemple VIII. Proofs without words IX. Rezolvarea geometrica a unor probleme de algebra X. Rezolvarea geometrica a unor probleme de analiza XI. Rezolvarea algebrica a unor probleme de geometrie XII. Algoritmi in invatamantul preuniversitar XIII. Posibilitati ale dezvoltarii gandirii euristice la elevi |
Bibliografie |
• George Pólya: Mathematical Discovery. On understanding, Learning, and Teaching Problem Solving, John Wiley and Sons, 1962. (A problémamegoldás iskolája, Tankönyvkiadó. 1985)
• George Pólya: Mathematics and Plausible Reasoning, Princeton University Press, 1954. (Indukció és analógia, A plauzibilis következtetés 1988,. Gondolat Kiadó) • Lakatos Imre: Bizonyítások és cáfolatok, Typotex, 1998 • Cofman Judit: What to solve? Oxford University Press,1997 • Kosztolányi József: A problémamegoldási stratégiák tanításáról, teză de doctorat, Univ. Debrecen, 2005 |
Evaluare |
Activitatea in timpul anului (seminar, curs): 30%
Proiect: 40% Examen final: 30% Daca un student a lipsit de la cel putin 40% din activitati, atunci are obligatia de a prezenta o lucrare separata dintr-o tema stabilita de cadrul didactic. |
Legaturi: | Syllabus-urile tuturor disciplinelor Versiunea in limba engleza a acestei discipline Versiunea in format rtf a acestei discipline |