Metode avansate de analiza datelor |
trul |
|||||
Cadre didactice indrumatoare |
|
Obiective |
Sa introduca studentul in metode avansate de analiza datelor. Sa ofere studentului instrumentele care sa ii permita sa realizeze aplicatii diverse ale analizei datelor. |
Continut |
1. Concepte de bază
2. Tehnici exploratorii multivariate o (clustering, analiză factorială, analiza componentelor principale, clasificare, Multidimensional Scaling, analiză discriminantă) 3. Modele liniare şi neliniare o (modele liniare, modele neliniare, modele de regresie, regresie neliniară) 4. Data mining, text mining 5. Fuzzy Logic şi Rough Sets o (mulţimi fuzzy, logică fuzzy, sisteme fuzzy, modele bazate pe mulţimi fuzzy) 6. Metode bazate pe reţele neuronale o (reţele neuronale multinivel, reţele neuronale cu auto-organizare, etc) 7. Învăţare automată o (metode Bayesiene, metode bazate pe reguli, învăţare competitivă) 8. Aplicaţii ale analizei datelor |
Bibliografie |
[1] A. Agresti, An Introduction to Categorical Data Analysis, Wiley, New York, 1996
[2] M. Barthold, D.J. Hand, Intelligent Data Analysis, Springer Verlag, 2003 [3] J.C. Bezdek, Pattern recognition with fuzzy objective function algorithms, Kluwer, 1981 [4] C. Bishop, Neural Networks for Pattern Recognition, Oxford University Press, 1995 [5] J. Han, M. Kamber, Data Mining: Concepts and Techniques, Academic Press, 2001 [6] G.J. Klir, B. Yuan, Fuzzy Sets and Fuzzy Logic, Prentice Hall, 1995 [7] Y.H. Pao, Adaptive pattern recognition and neural networks, Addison Wesley, 1989 [8] Statsoft inc., Electronic Statistics Textbook, Tulsa, OK, 2004, http://www.statsoft.com/textbook/stathome.html [9] Resurse Internet |
Evaluare |
Fiecare student trebuie sa demonstreze ca a atins un nivel acceptabil de intelegere si procesare a cunostintelor domeniului, ca este capabil sa exprime cunostintele intr-o forma coerenta, ca are capacitatea de a realiza o analiza conceptuala a domeniului, si de a utiliza cunostintele in rezolvarea problemelor. Nota finala va fi compusa luand in calcul urmatoarele componente: raportul teoretic (20%), raportul aplicativ (20%); proiectul realizat (20%); lucrarea scrisa (30%); participarea (10%). |