Metode evoluate de programare |
trul |
|||||
Cadre didactice indrumatoare |
|
Obiective |
Insusirea metodelor de abstractizare a datelor si ale programarii orientate obiect. |
Continut |
1. Limbajul Java
Elemente de baza ale limbajului Java. Prezentare comparativa Java - C++ Construirea unei biblioteci software: clase, interfete si pachete Contracte (specificarea functiilor) si tratarea exceptiilor (sablonul 'controller'/fatada) 2. Proiectarea unui cadru pentru aplicatii cu interfete grafice Elemente de baza ale limbajelor de modelare Limbajul UML Diagrame de clase Diagrame de interactiuni intre obiecte Realizarea ferestrelor si compunerea componentelor grafice Containere si elemente componente: fereastra, meniu, eticheta, cutie de text si buton Compunerea elementelor unui container (sablonul comunere) Desenarea unei componente (sabloanele adaptare si decorator) Abstractizarea comenzilor Sablonul comanda Sablonul callback Realizarea meniurilor Tratarea evenimentelor Sablonul observator Decuplarea emitatorului unui eveniment de receptorii evenimentului Folosirea bibliotecii JFC/Swing (Java Foundation Classes) Ferestre si meniuri Componente grafice de baza: eticheta, cutie de text, buton Liste Principii de baza pentru alocarea responsabilitatilor/functiilor Sabloanele expert si creator Cuplare slaba si coeziune inalta Relatia dintre nivelele logic si prezentare al unei aplicatii 3. Structurarea nivelului logic al aplicatiilor Biblioteci de clase pentru structuri de date Sabloanele fabrica abstracta, 'metoda sablon' si iteratie Pachetul java.util Biblioteci de clase pentru intrari/iesiri Elemente de baza: pachetul java.io Obiecte serializabile Construirea unui cadru pentru obiecte persistente Intermediari (brokers, data access objects) pentru obiectele persistente Sablonul inlocuitor (proxy) Optimizarea procesului de incarcare a obiectelor Importanta decuplarii nivelelor prezentare, logic si date ale unei aplicatii Sablonul model-vedere-control (Model-View-Controller) |
Bibliografie |
1. ECKEL, BRUCE: Thinking in Java (3rd ed.). New York: Prentice Hall, 2002.
[www.mindview.net/Books/TIJ/] 2. ECKEL, BRUCE: Thinking in Patterns with Java, 2004. MindView, Inc. [http://www.mindview.net/Books/TIPatterns/] 3. Java tutorial, 2004. SUN Microsystems, Inc. [http://java.sun.com/tutorial/] 4. GAMMA, E. - HELM, R. - JOHNSON R. - and VLISSIDES, J.: Design Patterns - Elements of Reusable Object-Oriented Software. Massachusets: Addison-Wesley, 1994. 5. LARMAN, C.: Applying UML and Design Patterns: An Introduction to OO Analysis and Design, Berlin: Prentice Hall, 2000. 6. PRIETSLEY, M.: Practical Object Oriented Design. Cambridge: McGraw-Hill, 1996. 7. Online Java Tutorial, 2001. Develop Mentor, Inc. [http://www.develop.com/] |
Evaluare |
Forma de examinare finala este un examen, ce va avea o parte teoretica si o parte aplicativa.
Nota finala va fi formata din: A. Activitatea de laborator: 4p B. Lucrare scrisa: 3p C. Proba practica: 3p |