Analiza si proiectarea algoritmilor |
trul |
|||||
Cadre didactice indrumatoare |
Lect. IONESCU Clara, clara@cs.ubbcluj.ro |
Obiective |
Dupa insusirea materialului prezentat la aceasta disciplina studentul ar trebui:
* sa realizeze problemele care se ridica in activitatea de dezvoltare a produselor software * sa inteleaga necesitatea proiectarii programelor in acord cu cerintele utilizatorilor * sa poata verifica un produs program in urma realizarii lui * sa poata realiza produse program de dimensiuni medii * sa aiba deprinderi de folosire a instrumentelor de asistare a activitatii de dezvoltare a programelor |
Continut |
Procesul de dezvoltare a produselor program
* Analiza, proiectarea, codificarea, testarea (verificarea) si documentarea * Programe mici, medii si respectiv mari - abordare metodica, perfectionarea metodologiei si respectiv abordare pe obiecte (si componente) Analizarea cerintelor si specificarea programelor * Specificarea formala a programelor * Abordari: analiza structurata si extensiile sale, analiza si modelarea datelor orientate pe obiecte si tehnici alternative * Exemple de programe medii care vor fi reluate si in cursurile urmatoare Proiectarea si implementarea * Descompunere functionala --- descompunere orientata pe obiecte * Programare modulara --- programare orientata pe obiecte * Proiectarea interfetelor utilizator * Alegerea limbajelor si a mediilor de programare * Codificarea Verificarea programelor * Analiza statica si dinamica a programelor * Testare dupa specificatii si dupa textul sursa * Demonstrarea corectitudinii Documentarea programelor Criterii de calitate a produselor program * Standarde, portabilitate, verificarea formala Intretinerea programelor * Costuri si dificultati, factorii care afecteaza intretinerea Exemple de aplicatii de gestiune |
Bibliografie |
1. Booch, G.: Object-Oriented Design with Applications, Benjamin Cummings, 1991.
2. Coad, P. and E. Yourdon: Object-Oriented Analysis, Yourdon Press (Prentice-Hall), 2nd edition, 1991. 3. Coad, P. and E. Yourdon: Object-Oriented Design, Prentice-Hall, 1991. 4. Frentiu, M. si B. Parv: Elaborarea programelor: metode si tehnici moderne, ProMedia Cluj-Napoca, 1994. 5. Pressman, Roger S., Software Engineering. A Practitioner's Approach, Third Edition, McGraw-Hill, Inc., 1992. 6. Rumbaugh,J., Blaha,M., Premerlani,W., Eddy,F., Lorenson,W.: Object-Oriented Modelling and Design, Prentice Hall, 1991. 7. Yourdon, E.N. and L.L. Constantine: Structured Design, Prentice Hall, 1979. 8. Documentatii ale produselor: Borland C++, Borland si Turbo Pascal, Microsoft Visual Basic, Microsoft Windows |
Evaluare |
In timpul semestrului studentii vor proiecta, implementa, si testa programe de dimensiuni medii. La sfarsitul semestrului vor sustine un examen scris. Nota finala obtinuta se va calcula astfel:
* Activitate laborator: 4 pct * Examen scris - o problema de programare: 6 pct |