Programare | Programming |
trul |
|||||
(Mathematics-Computer Science) |
|||||
(Mathematics Economics) |
|||||
(Mathematics) |
Cadre didactice indrumatoare | Teaching Staff in Charge |
Prof. Dr. FRENȚIU Militon, mfrentiu@cs.ubbcluj.ro Lect. IONESCU Clara, clara@cs.ubbcluj.ro Lect. Dr. PREJMEREAN Vasile, per@cs.ubbcluj.ro |
Obiective | Aims |
La terminarea cursului, studentii trebuie sa posede cunostinte de baza despre:
- programarea modulara si orientata pe obiecte - structuri de date si implementarea acestora - proiectarea programelor - limbajul de programare C++ |
To learn modular, and object oriented programming.
To learn and get used with abstract data types for data structures. To acquire and improve the program design abilities. To learn the C++ programming language. |
1. Elemente de limbaj C
Introducere Functii Module 2. Tipuri de date abstracte Vectori Specificare si proiectare bazata pe contracte (pre/post) Implementari modulare pentru tipuri de date 3. Elemente de limbaj C++ Programare bazata pe obiecte. Clase si obiecte. Membrii: variabile si functii Implementari bazate pe obiecte pentru tipuri de date 4. Liste Specificari liste Alocarea dinamica a memoriei Independenta fata de reprezentarea unei structuri de date. Iteratii 5. Mostenire Relatia de mostenire Polimorfism Abstractizarea (tipului) elementelor unei structuri de date 6. Proiectarea programelor Diagrame de clase Diagrame de interactiune intre obiecte Proces liniar pentru proiectare 7. Proiectarea programelor Construirea unui model conceptual de rezolvare Prezentarea programului. Construirea unui meniu Memorarea datelor. Intrari-iesiri C++ si persistenta obiectelor 8. Proiectarea unei biblioteci de clase Interfete pentru liste Adaptator 9. Stive, cozi si aplicatii ale acestora Stive Cozi Cozi cu prioritati 10. Arbori Definitii Arbori binari Arbori binari de cautare 11. Structuri ordonate Structuri de cautare Dictionare Realizari folosind liste si arbori 12. Tabele de dispersare Definitii Functii de dispersare Implementari pentru dictionare |
1. B. Eckel, Thinking in C++, vol I - II, httP;//www.mindview.net/
2. M.A. Ellis, B. Stroustrup, The annotated C++ Reference Manual, Addison Wesley, 1994. 3. E. Horrowitz et all, Fundamentals of Data Structures in C++, Computer Science Press, Oxford, 1995. 4. I. Garbacea, R. Andonie, Algoritmi fundamentali - o perspectiva C++, Ed. Libris, Cluj-Napoca, 1995. |
Evaluare | Assessment |
Forma de examinare finala este un examen, ce va avea o parte teoretica si o parte aplicativa.
Nota finala va fi formata din: A. Activitatea de laborator: 2.5p B. Lucrarile de laborator: 1.5p C. Lucrare scrisa: 4p D. Proba practica: 2p |
The final assessment method is an exam. There will be two parts:
a written part consisting of theoretical questions, and a practical part. The final mark (on a ten points scale, one point by default) will be obtained as: A. Lab activity: 2.5p B. Written lab papers: 1.5p C. Written exam (on paper): 4p D. Practical exam (at computer): 2p |