Echipele Facultăţii de Matematică şi Informatică pe primele două locuri la finala naţională Imagine Cup, secţiunea Software Design, ediţia 2011
Imagine Cup este cea mai importantă competiţie de tehnologie adresată studenţilor din întreaga lume, organizată de compania Microsoft. În cadrul evenimentului ce a găzduit finala natională a sectiunii Software Design, desfăşurat în perioada 5-6 mai 2011 la Bucureşti, s-a ales echipa care va reprezenta anul acesta România la finala mondială ce va avea loc în New York, Statele Unite ale Americii.
Echipa câştigătoare se numeste Simplex si este formată din studenţi ai Facultăţii de Matematică şi Informatică, Universitatea Babeş-Bolyai. Echipa este formată din:
- Alina CĂLIN
- Andrei CANTEA
- Andrei DASCĂLU
- Cosmin MIHAIU
- mentor lect. dr. Dan SUCIU
Soluţia propusa de ei se numeşte MIRA (Medical Interactive Recovery Assistant) şi presupune utilizarea tehnologiei Kinect pentru monitorizarea exerciţiilor fizice kinetoterapeutice ale pacienţilor ce se află în perioada de recuperare medicală. Un amănunt interesant este faptul că exerciţiile recuperatorii pot fi chiar jocuri implementate pe platforma Caregamer, soluţie cu care Simplex a câstigat finala naţională a aceleiaşi competiţii in 2010.
Echipa Simplex va concura în perioada 8-14 iulie 2011, la New York, cu echipe din 76 de ţări cu scopul declarat de a câştiga şi etapa mondială Imagine Cup.
Un element foarte important este faptul că şi a doua treaptă a podiumului naţional din acest an fost ocupată de reprezentanţi ai Facultăţii de Matematică şi Informatică, certificând o dată în plus valoarea studentilor acestei facultaţi şi pasiunea mentorilor. Echipa se numeste Insight şi este formată din:
- Bogdan Gabriel BONDOR (UBB)
- Cristian Emilian ROSU (UTCN)
- Paul Stelian SUCALA (UTCN)
- mentor Conf. Dr. Simona MOTOGNA (UBB)
Proiectul lor a prezentat o soluţie dedicată educării oamenilor cu deficienţe de vedere, oferind informaţii instant în Braille prin intermediul unei aplicaţii desktop şi un dispozitiv numit Haptic Braille Tablet, care permite utilizatorilor să citească în Braille orice text primit via Bluetooth în aplicația desktop.