Curs deschis: Introducere în proiectarea jocurilor video

Curs deschis: Introducere în proiectarea jocurilor video

Facultatea de Matematică şi Informatică organizează un curs deschis de introducere în proiectarea jocurilor video destinat studenţilor sau altor persoane preocupate de dezvoltarea și implementarea de jocuri video de diverse tipuri.

Titlul cursului este Introducere în proiectarea jocurilor video şi conţine cinci module (a câte 2 ore fiecare). Cursul oferă participanţilor o incursiune în lumea dezvoltării, testării, balansării sau evaluării jocurilor video.

Cursul se desfăşoară online pe platforma Microsoft Teams după următorul program:

  • Balansarea și proiectarea jocurilor cu Machination, Cezar COCIAȘ, 7 iunie, 14:00 – 16:00

Cursul explorează principalele funcționalități ale Machinations - instrument de proiectar, simulare și balansare a jocurilor. De asemenea, este demonstrat procesul deconstrucției unui joc simplu.

  • Influența aversiunii la pierdere asupra jocurilor video, dr. Dan Mircea SUCIU, 7 iunie, 16:30 – 18:00

Cursul urmărește clarificarea rolurilor și responsabilităților pe care le are un proiectant de jocuri video și face o trecere în revistă a principalelor provocări pe care aversiunea la pierdere le implică în reținerea jucătorilor și crearea unei experiențe dinamice și memorabile pentru aceștia.

  • Testarea jocurilor video. Dincolo de aparențe, Lavinia TAR, 8 iunie, 14:00 – 16:00

În prima parte a cursului se va discuta despre rolul testării jocurilor video și despre complexitatea procesului de testare al acestora. Partea a doua a cursului se va concentra pe modul de identificare și raportare a problemelor întâlnite în contextual unui joc video.

  • To play or not to play: Evaluarea experienței utilizatorului, Lavinia TAR, 8 iunie 16:30 – 18:30

Acest curs urmărește clarificarea rolului cercetării experienței utilizatorului în contextul jocurilor video. De asemenea, vor fi discutate importanța definirii publicului țintă și principiile pe baza cărora se pot elabora instrumente ce pot oferi o perspectiva amplă asupra experienței utilizatorului.

  • Introducere în Game Design, Călin Tudor CREȚU, 9 iunie, 17:00 – 19:00

Cursul prezintă rolul și responsabilitățile unui designer de jocuri video și prezintă un exemplu concret de proiectare de mecanici iterabile și de aplicare de straturi noi de mecanici. În cea de-a doua parte se discută despre proiectarea jocurilor în jurul monetizării pentru sisteme free to play.

Cursul se va încheia cu evaluarea noțiunilor transmise, iar cursanţii vor primi un atestat de participare la curs.

Taxa de participare este de 400 lei / cursant. Studenții și cadrele didactice din UBB beneficiază de reducerea cu 50% a acestei taxe.

Termene importante:

  • 5 iunie 2022, ora 16:00 înscriere – completarea contractului de formare professională și achitarea taxei (detalii despre această etapă vor fi comunicate individual, pe email, tuturor persoanelor preînscrise)

Persoană de contact:
Alexandrina Colț, alexandrina.colt@ubbcluj.ro