Regulament de finalizare a studiilor pentru Programul de Conversie Profesională Matematică (promoţia 2015 – 2017)
Aprobat în Consiliul facultăţii din data de 22 noiembrie 2016
Conform Planului de învăţământ, finalizarea studiilor se realizează prin elaborarea şi prezentarea unei lucrări de absolvire.
I. Structura lucrării
- Lucrarea se redactează şi se susţine în limba română;
- Pagină de titlu. Universitatea, Facultatea, Program de Conversie Profesională Matematică (sus); Titlul lucrării (mijloc); Coordonator Ştiinţific, Absolvent, An (2017) (jos);
- Cuprins;
- Introducere: obiectivele lucrării şi descrierea succintă a capitolelor, prezentarea temei, prezentarea contribuţiei proprii, respectiv a rezultatelor originale şi menţionarea (dacă este cazul) a sesiunii de comunicări unde a fost prezentată sau a revistei unde a fost publicată;
- Conţinutul lucrării:
- conturarea domeniului şi a subdomeniului;
- istoric, personalităţi proeminente cu rezultate din domeniu, rezultate obţinute până în prezent;
- referinţele din cadrul lucrării (la părţile preluate se va preciza sursa);
- accentuarea contribuţiilor originale (sunt considerate ca şi contribuţii proprii ale candidatului structura originală a lucrării, rezultate proprii obţinute în cadrul temei prezentate, aplicaţii proprii, metodele numerice prezentate);
- Bibliografia
La secţiunea Bibliografie, lucrările se vor pune în ordine alfabetică, după numele primului autor, folosindu-se simboluri de forma [1], [2], …; - Lucrarea va fi însoţită de:
- un CD, conţinând lucrarea în format electronic şi aplicaţia soft (dacă există). CD – ul (ce urmează a se arhiva) se va preda într-un plic care va conţine şi datele de identificare [Autorul, programul, numele îndrumătorului]);
- un document listat conţinând un rezumat în limba engleză [Abstract], cu prezentarea, pe scurt, a conţinutului pe capitole, punând accent pe contribuţiile proprii şi originalitate;
- declaraţia privind autenticitatea lucrării (vezi Anexa 1), semnată olograf de către candidat;
- declaraţia de copyright (Anexa 2), cu respectarea regulilor de proprietate intelectuală şi respectiv de confidenţialitate prevăzute în Anexa 1 bis;
- Vizualizarea anexelor se face aici.
Cerinţe privind tehnoredactarea
- Lucrarea se recomandă a avea între 30 şi 40 de pagini;
- Format: A4, fonturi 12pt.;
- Obligatoriu paginile sunt numerotate;
- Capitolele vor începe pe pagină nouă;
- Lucrarea se va lega sau se va spirala.
II. Susţinerea
- Prima parte:
- Prezentarea concisă a conţinutului lucrării (slide-uri, PDF, PowerPoint, etc.), cu accent pe menţionarea contribuţiilor proprii şi a celor originale, precum şi execuţia aplicaţiei prezentate (obligatorie pentru lucrările de informatică).
Timpul acordat prezentării: maxim 15 minute.
- Partea a doua:
Membrii comisiei pun întrebări candidaţilor, după cum urmează:- întrebări din tematica lucrării (relativ la conceptele şi metodele utilizate);
- întrebări referitoare la potenţialele aplicaţii, extinderi, generalizări ale temei abordate.
Timpul destinat întrebărilor şi răspunsurilor: maxim 5 minute.
III. Notarea lucrării
La notarea lucrării se va avea în vedere:
- modul de prezentare (claritatea expunerii, consistenţa);
- cunoaşterea noţiunilor şi a tehnicilor folosite în lucrare, întrebuinţarea corectă a lor; Răspunsurile incorecte la întrebări pot atrage după sine nepromovarea examenului;
- evidenţierea rezultatelor proprii şi a contribuţiilor originale;
- Preşedintele şi membrii comisiei vor acorda, fiecare, o notă întreagă.
- Nota finală este calculată ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de membrii comisiei. Se va întocmi un borderou de evaluare semnat de preşedinte, membrii comisiei şi secretarul comisiei.
- Nota acordată de comisie se afişează de către comisie la sfârşitul sesiunii de examinare din ziua respectivă.
IV. Probleme organizatorice
- Lucrarea se restituie absolventului după susţinere;
- În ziua susţinerii, candidaţii se vor prezenta cu cel puţin 45 de minute mai repede decât ora la care sunt planificaţi;
- Susţinerea se poate face numai în prezenţa tuturor membrilor comisiei. Responsabilitatea asigurării condiţiilor regulamentare de desfăşurare a susţinerilor lucrărilor aparţine preşedintelui comisiei;
- Rezultatele obţinute la susţinerea lucrării nu pot face obiectul unei contestaţii.
Anexa 1 – Declaraţie pe proprie răspundere privind autenticitatea lucrării de absolvire
Anexa 1 bis – Proprietatea intelectuală
Anexa 2 – Declaraţie copyright
Anexa 3 – Calendarul sesiunii iulie 2017