Nicoleta PFEFFER-BARBELA, MSc. citySTILLE Mindfulness Center Vienna: Mindful Connections Workshop

În cadrul Seminarului de Inovare și Dezvoltare din cadrul Departamentului de Informatică, Nicoleta PFEFFER-BARBELA, MSc., fondator citySTILLE Mindfulness Center Vienna, http://www.citystille.com/founder/, va susține în data de 10.05.2023 / orele 12:30-13:30, sala C335 un Mindfuness Workshop intitulat: Mindful Connections – The Neuroscience & Practice of Mindfulness in Higher Education Context.

Va rugam sa completati si formularul de la urmatorul link referitor la participarea dumneavoasra. Formularul este necesar pentru o organizare optima a prezentarii de catre prezentator. Va rugam sa transmiteti raspunsul pana luni, 08.05.2023, ora 12:00.

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=7WNIWshA1U-CmPv9t_EwlRL0lUvKNH5HqLlHRXw8kC9UNTRFRVZZUjZIWktDNTZCRFhUTlJFNDlUVC4u

Într-o lume în care totul se mișcă cu o rapiditate din ce în ce mai mare, conexiunea cu noi înșine și cu cei de lângă noi este esențială. Studiile neuroștiințifice și cercetările din ultimii ani indică practica Mindfulness ca un instrument valoros pentru ancorarea stării de centrare și prezență conștientă – baza unei relaționări autentice cu sine și cu ceilalți, în diferite contexte.  O practica regulată conduce la percepția unui nivel de stres mai redus și la dezvoltarea abilităților socio-emoționale necesare unei conexiuni.

Workshopul este compus dintr-o scurtă introducere în aspectele neuroștiințifice ale Mindfulness, forme de utilizare în context academic urmate de practici din suita experiențială Mind & Body Awareness și Mindful Self-Compassion.

INNODES-WORKSHOP Mindful Connections

Cateva repere științifice

  • Studiul [1] arată că mindfulness aduce beneficii performanței academice a studenților, putând ajuta la atenuarea efectelor negative ale anxietății în timpul evaluărilor.
  • Studiul [2] investighează relațiile între mindfulness, stima de sine și performanța academică a studenților.  Rezultatele obţinute arată că există corelaţii moderate între variabilele studiate, utilizarea mindfulness la nivel academic poate aduce beneficii substanțiale actorilor din educație: studenți și profesori.
  • Studiul [3], analizând impactul participării la un curs de mindfulness asupra gândurilor și emoțiilor studentului, a evidențiat o creștere a gradului de atenție care poate ajuta studentul în a face mai bine față stresului, îmbunătățind performanța academică și calitatea vieții.
  • Articolul [4] prezintă un studiu al literaturii de specialitate despre utilizarea mindfulness, aceasta practică devenind o intervenție eficientă pentru atenuarea nivelului de stres al educatorilor/profesorilor, dintre efectele raportate în studii fiind și bunăstarea generală a profesorilor și sănătatea fizică, respectiv reglarea emoțională și creșterea nivelului de autocompasiune.

[1] David B. Bellinger, Marci S. DeCaro, Patricia A.S. Ralston, Mindfulness, anxiety, and high-stakes mathematics performance in the laboratory and classroom, Consciousness and Cognition, Volume 37, 2015, Pages 123-132, ISSN 1053-8100, https://doi.org/10.1016/j.concog.2015.09.001.

https://www.researchgate.net/publication/281684113_Mindfulness_anxiety_and_high-stakes_mathematics_performance_in_the_laboratory_and_classroom

[2] Daniela Popa, Daniela Porumbu, Mindfulness in Higher Education, Journal Plus Education, ISSN: 1842-077X, E-ISSN (online) 2068-1151 Vol XXI (2018), Special Issue. pp. 314-320

[3] de Bruin, E.I., Meppelink, R. & Bögels, S.M. Mindfulness in Higher Education: Awareness and Attention in University Students Increase During and After Participation in a Mindfulness Curriculum Course. Mindfulness 6, 1137–1142 (2015).
https://doi.org/10.1007/s12671-014-0364-5
https://www.researchgate.net/publication/282939188_Mindfulness_in_Higher_Education_Awareness_and_Attention_in_University_Students_Increase_During_and_After_Participation_in_a_Mindfulness_Curriculum_Course<

[4] Sleilaty, J. (2022). The Impact of a Regular Mindfulness Practice on Teachers: A Critical Review. Emerging Perspectives: Interdisciplinary Graduate Research in Education and Psychology, 6(1), 33–49. Retrieved from https://journalhosting.ucalgary.ca/index.php/ep/article/view/74938